Amazon bez własnej domeny

amazon-logo

ICANN odrzucił aplikację Amazona o nową domenę .amazon oraz jej chińską i japońską wersję.
Decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację Governmental Advisory Commitee, która z kolei była efektem protestów państw południowoamerykańskich. Wiodącą rolę odegrały w tym przede wszystkim Peru i Brazylia, używając argumentu, że należy zapobiec używaniu tej domeny przez Amazon w związku z potrzebą ochrony interesu publicznego, polegającego na podniesieniu świadomości dotyczącej ochrony i promocji obszaru Amazonii.

Amazon z kolei twierdzi, że termin ‚Amazon’ nie jest terminem geograficznym i rządy interweniujące w celu zakazania użycia jego własnego znaku towarowego łamią prawo międzynarodowe.

Pytanie tylko, co teraz planuje zrobić Amazon, zwłaszcza że firma zainwestowała już w program nowych domen pokaźne środki.
Najprostszym wyjściem w tej sytuacji jest wniosek o ponowne rozpatrzenie wniosku (Reconsideration Request), ale jednocześnie jest też krokiem o najmniejszej szansie na powodzenie. Bardziej realne wydaje się skierowanie sprawy do Independent Review Process. Trzecim rozwiązaniem jest udanie się do sądu, ale tutaj problem jest taki, że wszyscy wnioskodawcy aplikujący o nowe domeny muszą podpisać zobowiązanie, na mocy którego zrzekają się takiej możliwości. Czwarta opcja to negocjacje z rządami zainteresowanych państw. Amazon już nawet próbował tego kroku, oferując ochronę pewnych słów kluczowych, ale bez powodzenia.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *