Bezpieczny e-biznes – zarządzanie dostępami

noentry_Rob Brewer
„Najwięcej wypadków zdarza się w domu” – ta maksyma ma również zastosowanie w przypadku dążenia do stworzenia bezpiecznego e-biznesu. Najczęstsze zdarzenia mogące prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa firmy w internecie i jej klientów, mają swój początek w działaniach osób odpowiedzialnych za administrowanie serwisem.

Dlatego istotna jest polityka bezpieczeństwa dotycząca procedur postępowania z hasłami i administrowaniem dostępami.

Każda osoba mająca dostęp do serwisu i jego infrastruktury, powinna mieć odrębne konto, które w razie zakończenia współpracy można dezaktywować, uniemożliwiając jej dostęp do poufnych danych i minimalizując niebezpieczeństwo wprowadzenia szkodliwych zmian.

Również pracownicy powinni zostać przeszkoleni w procedurach bezpieczeństwa i postępowania w przypadku stwierdzenia potencjalnych zagrożeń. Wśród nich możemy wyróżnić m.in. próby wyłudzenia danych dostępowych do kont administracyjnych metodami phishingu lub atakami w oparciu o metody socjotechniki.

Bezpieczny e-biznes to nie stan – to proces, który ciągle się dzieje. Aby myśleć o swojej internetowej działalności jako o bezpiecznej, a co najważniejsze – aby klienci tak o niej myśleli, należy stale śledzić sytuację i nieustanie reagować na wszelkie zmiany. Bezpieczeństwo to inwestycja, która potrafi się opłacić, jeżeli zostanie dobrze ulokowana.

Źródło: Domeny.pl
Fot.: Flickr/Rob Brewer

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *