Domena .EU z największą ilością stron biznesowych

7378007002_09ac8d280b_z

37,8% witryn .eu jest wykorzystywanych do celów biznesowych w porównaniu ze średnią 30.5% dla domen generycznych gTLD, takich jak .com, .biz oraz .net — jak wynika z nowego raportu na temat kategoryzacji witryn internetowych, opublikowanego dzisiaj przez EURid, rejestr domeny .eu.

Nasze wyniki potwierdzają, że firmy w całej Unii Europejskiej wciąż stawiają na domenę .eu” — powiedział Dyrektor Naczelny EURid, Marc Van Wesemael. „Dzięki unikatowemu wymiarowi transgranicznemu domena .eu idealnie nadaje się do prowadzenia sprzedaży w wielu krajach EU.

Raport został przygotowany we współpracy z Centrum Badań Statystycznych w Leuven, a jego celem jest zapoznanie się ze sposobem wykorzystywania witryn internetowych. Raport m.in. wskazuje na znaczący spadek odsetka witryn „pay per click” (PPC) w Internecie, z 20,6% w 2011 roku do 11,8% w 2013 roku. Spadek popularności witryn PPC może wskazywać na spadek przychodów generowanych z tego typu witryn.

Wyniki analizy dla nazw domen, oparte są na danych zaczerpniętych z plików dla obszaru domen generycznych najwyższego poziomu (gTLD) .com, .net., .org, .biz, .info, .pro i .mobi oraz krajowej domeny najwyższego poziomu (ccTLD) .eu. Z każdego pliku obszaru została wybrana losowa próbka nazw domen, a następnie oceniona przez międzynarodowy zespół badaczy. Ogółem oceniono około 5000 nazw domen dla każdej TLD. Witryna powiązana z konkretną nazwą domeny została następnie przyporządkowana do jednej z ośmiu kategorii: biznesowe, społecznościowe, pay-per-click, strony zaparkowane, instytucjonalne, chronione hasłem, strony błędu i pornograficzne.

Dodatkowe wnioski:

  • Biznes to najczęstszy sposób wykorzystywania witryn internetowych we wszystkich domenach najwyższego poziomu: 30,5% wszystkich witryn internetowych służy do celów biznesowych.
  • Drugim najczęstszym po biznesie sposobem wykorzystywania witryn internetowych jest parking stron (27,8%).
  • Starsze domeny generyczne TLD wciąż charakteryzują się wyraźnym profilem użytkownika, na przykład wśród posiadaczy witryny .org znaczny odset to witryny społecznościowe.
  • Na pornografię przypada zaledwie 0,9% witryn, co zaprzecza powszechnej opinii o jej wszechobecności w Internecie.

Pełny raport „Website usage trends among top-level domains 2014” jest dostępny do pobrania na stronie: link.eurid.eu/insights. Jest on częścią serii raportów .eu Insights, opartej na ankietach, studiach i badaniach prowadzonych przez EURid we współpracy z ekspertami branżowymi i liderami sektorów.

Źródło: EURid

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *