Jaka domena da sukces Twojej firmie?

by querkmachine

Wybór domeny potrafi zadecydować o sukcesie lub porażce firmy w Internecie. Nie jest to łatwe zadanie i wiele czynników ma wpływ na końcowy efekt. Oto kilka ważnych porad, jak wybrać odpowiednią domenę.

Pierwsze wrażenie

Daj klientowi odczuć od samego początku, że gdy przeczyta nazwę Twojej strony, będzie wiedział czego może się spodziewać np. jeśli prowadzisz zaopatrzenie biur to nazwij swoją stronę np. materialybiurowe.pl. Dla klienta będzie to jasny sygnał, co znajdzie na Twojej stronie.

Kolejną istotną sprawą jest, aby nazwa domeny utkwiła w pamięci odbiorcy. Klienci znajdują adresy www wszędzie: na billboardach, w prasie, na samochodach, w newsletterach, w reklamach Google, w wyszukiwarkach, na ulotkach. Najczęściej mają z nimi styczność zaledwie przez kilka sekund. Szybko zapadająca w pamięć nazwa to klucz do sukcesu.

Stworzenie marki

Marka to pudełko, do którego klienci wrzucają etykiety – wszelkie cechy kojarzące się z firmą. Dobrze jest zostawić trochę miejsca na wyobraźnię i nie wymyślać nazw, które z góry będą sugerować, jaka jest nasza firma oraz takich, przez które ciężko będzie później rozszerzyć zakres świadczonych usług.

Trzeba znaleźć odpowiednie proporcje pomiędzy unikalnością nazwy, a profesjonalizmem. Kluczem tutaj jest przyjrzenie się konkurencji oraz własnej identyfikacji wizualnej i zadecydowanie, czy to pozwoli Ci się wyróżnić przez dłuższy czas, przy jednoczesnym poszanowaniu wizerunku i integralności firmy.

Większość klientów indywidualnych, będzie szukać w wyszukiwarce interesującej ich frazy, o ile nie pamiętają nazwy interesującej ich strony www. Dlatego istotne jest posiadanie unikalnego adresu, tak by jeszcze przed wpisaniem w wyszukiwarce, klient miał go w pamięci i kojarzył z produktem, który oferujesz.

Zagraj w grę

Wyszukiwarka internetowa, oparta jest o system słów kluczowych i fraz, kiedy indeksuje adresy i strony. Należy o tym pamiętać przy wyborze adresu. Warto zrobić burzę mózgów przy wyborze słów kluczowych, powiązanych z organizacją i wykorzystaniem ich w kształtowaniu wybranej nazwy.

Dobrze byłoby, żeby nazwa była krótka, chociaż niestety coraz trudniej znaleźć wolną domenę, co wymusza wymyślanie dłuższych nazw. Obecnie większość kupowanych domen to kombinacje dwóch lub trzech wyrazów.

Oprócz przestrzegania algorytmów w popularnych wyszukiwarkach, firmy powinny zrozumieć, że dobre nazwy domen są markami premium. Istnieje 265 mln zarejestrowanych nazw domen w Internecie, a tylko 5-10% jest w użyciu. Najlepsze adresy osiągają ceny sprzedaży rzędu kilkuset tysięcy, a nawet milionów dolarów.

Zaznacz swój teren i nie wkraczaj na teren innych

Własność intelektualna staje się coraz istotniejsza w dzisiejszych czasach. Tworząc domenę miej na względzie ewentualne prawa autorskie innych podmiotów.

Jeżeli już masz pewność, że nie narazisz się na pozwy za naruszenie czyichś praw, to pamiętaj o zabezpieczeniu swoich interesów. Wypromowana marka może być sama w sobie sporą wartością. Warto więc pokusić się o zarejestrowanie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym.

Domena jest tak samo ważną częścią Twojej tożsamości, jak logo firmy i produkty. Pomyśl o swojej domenie, jak o witrynie sklepowej, daje ona szansa, by zaprezentować siebie i swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców.

Źródło: Domeny.pl/hostgator.com

foto by querkmachine via flickr.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *