Pozytywny odbiór nowych domen w Chinach

sedo

Rynek domen Sedo przeprowadził ankietę wśród 1150 osób z USA, Wielkiej Brytanii, Chin i Niemiec na temat postrzegania i świadomości istnienia nowych domen. Badanie wykazało m.in., że Chiny są dużo bardziej zaawansowane w porównaniu z innymi krajami, jeżeli chodzi o wiedzę dotyczącą nowych domen, a pogląd na samą ideę i jej powodzenie jest tam dużo pozytywniejszy.

Zdecydowana większość badanych rozumie znaczenie roli, jaką domeny internetowe odgrywają w ich działalności (80%). Ponadto sondaż pokazał, że nowe domeny są postrzegane raczej pozytywnie, 63% uważa, że ich wprowadzenie było dobrym pomysłem.

Sondaż pokazał także, że poziom świadomości nowych domen w społeczeństwie stale rośnie. W badaniu przeprowadzonym w 2013 roku wśród Amerykanów zajmujących się zawodowo marketingiem tylko 25% wiedziało cokolwiek o nowych domenach, a w tegorocznym wskaźnik ten wyniósł 40%. Ogólnie we wszystkich krajach, w których przeprowadzono ankietę 41% było świadome wprowadzenia nowych domen, 40% nic o tym nie wiedziało, a 19% przyznało, że coś o tym słyszało, ale nie jest do końca pewne.

Większość z nas używa Internetu codziennie, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym, więc bardzo ważne jest zrozumienie zmian, jakie w nim zachodzą.” – powiedział Tobias Flaitz, prezes Sedo – „Przy dużej liczbie osób, które wciąż nie są świadome istnienia nowych domen, a także tych, które nie wiedzą, jak je wykorzystać, oczywiste jest, że organizacje branżowe muszą kontynuować działalność edukacyjną w tym zakresie.”

Większość ankietowanych w USA  (54%) nie wie nic o nowych domenach. Jest to  odsetek dużo niższy od pozostałych krajów, w których przeprowadzono ankietę. Marketingowcy w USA są bardziej sceptyczni w kwestii wprowadzenia nowych domen, niż jakakolwiek inna grupa. Wśród nich aż 75% uważa, że nowe domeny wprowadzą zamieszanie w Internecie. Zdanie to podziela tylko 50% ogółu badanych w USA i 43% wszystkich ankietowanych. Rok temu opinię o możliwości wystąpienia problemów podzielało 62% pracowników marketingu w USA. To w połączeniu z pozytywnymi opiniami z innych krajów pokazuje, że kampanie przeciwko nowym domenom prowadzone przez Verisign czy Association of National Advertisers miały jednak dość duży wpływ na opinie.

W Wielkiej Brytanii 44% respondentów nie słyszało o nowych domenach. Niewiedza w kwestii nowych domen w Niemczech dotyczy tylko 29% badanych. Większość (55%) uważa, że wprowadzenie nowych domen było dobrym pomysłem. Z kolei prawie połowa uważa, że nowe domeny wprowadzą zamieszanie w Internecie.

Większość respondentów z Chin ma pozytywne podejście do nowych domen, uważając ich wprowadzenie za dobry pomysł (86%) i oczekuje, że dzięki nim łatwiej będzie poruszać się w Internecie (62%). Świadomość istnienia nowych domen jest w Chinach niewiarygodnie wysoka, tylko 4% nic o nich nie wie. Co więcej, aż 72% twierdzi, ze widziała działające strony z nowymi końcówkami.

Źródło: Domeny.pl / Business Wire
Fot.: Sedo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *