5 prostych sposobów na wyblogowanie sobie drogi do sukcesu

Jednym z podstawowych powodów, przez które blogi nie „wypalają” jest zła komunikacja. Blogowanie to sztuka, jednak nie musisz spędzać całych dni, by tworzyć dzieła. Wiele z najbardziej SEO-rewolucyjnych postów blogowych to teksty proste, łatwe do przeczytania i zawierające minimum zwrotów technicznych.

Jeśli prowadzisz mały biznes, poniższe triki pomogą Ci rozwijać swój blog; pozyskać więcej potencjalnych klientów i dobrej jakości ruch na stronie.

1. Dziel się opisami przypadków (case studies)

Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki i jednocześnie potencjalnych klientów, jest stosowanie odpowiedniej mieszanki słów kluczowych i case studies. Osoby kupujące po raz pierwszy aktywnie szukają opinii nim dokonają zakupu. Mają pewne obawy, które motywują ich do szukania odpowiedzi. Dzielenie się dobrymi opisami przypadków, które odpowiadają na te obawy, sprawią że treść bloga będzie trafna i wiarygodna. Ponadto case studies to świetna okazja, żeby nasączyć tekst słowami kluczowymi.

2. Łącz się ze swoimi czytelnikami

Wyobraź sobie, że planujesz wypuścić na rynek nowy asortyment butów na szpilkach, a Twoje wpisy zostają opublikowane na portalu dla lekkoatletów, którzy szukają butów do biegania. Podobnie, wyobraź sobie nową gamę produktów dla młodych matek reklamowaną samotnym mężczyznom. To nie zadziała.

Twoje wpisy blogowe będą efektywne tylko jeśli będą pasowały do Twoich czytelników. Dlatego właśnie kluczowym jest zrozumienie, kto jest Twoim czytelnikiem, dla kogo piszesz. Póki nie zidentyfikujesz swojej grupy odbiorców, będziesz tylko mógł liczyć na cud.

3. Używaj skróconych linków do udostępniania swojego bloga

Wiele firm tak skupia się na tworzeniu treści, że kompletnie zapomina o konieczności ich promocji. Jednym z ważnych sposobów na rozwój bloga jest dbanie o szczegóły, choćby takie jak skrócone linki, których używasz do dzielenia się swoimi wpisami online.

Skrócone linki – brandowe a standardowe
Linki do wpisów blogowych są z reguły bardzo długie, zawierają bowiem nazwę domeny oraz skrót nazwy posta. Przez to są bardzo niewygodne do udostępniania w sieciach społecznościowych – po prostu zajmują bardzo dużo miejsca. Dlatego zaleca się stosowanie linków skróconych, które tworzy się za pomocą skracaczy linków, np. bit.ly. Jeśli jednak użyjesz bit.ly bez podpinania własnej domeny uzyskasz skrócone linki zaczynające się od domeny bit.ly/… Aby uzyskać markowe linki musisz podpiąć własną domenę, jednak nie może to być domena, której już używasz. Dlatego musisz stworzyć dodatkową domenę – najlepiej o tej samej nazwie (brand), ale innej końcówce. Przykładowo domeny.pl mogłyby korzystać z domeny.press, dzięki czemu skrócone linki przyjmą przyjemną, klikalną formę domeny.press/nazwa-artykulu
Dodatkową korzyścią jaką oferują skrócone linki są statystyki ich kliknięć dostępne w panelu skracacza. Istnieją także badania potwierdzające, że skrócone brandowe linki są chętniej klikanane niż skrócone, ale nie brandowe (czyli korzystające z domeny skracacza).

Jeśli prowadzisz blog o nazwie EcommerceTips[.]com możesz prowadzić pod tą domeną także blog, ale linki do dzielenia się (share links) tworzyć takie jak EcommerceTips[.]Press/Etsy czy EcommerceTips[.]Online/SEO. Markowe linki budują branding i są chętniej klikane. Ponadto możesz śledzić liczbę kliknięć i powiązać je z celami marketingowymi. Wszystkie duże skracacze linków jak Bitly czy Rebrandly pozwalają na użycie własnej domeny do budowy skróconych linków.

Im link jest bogatszy w słowa kluczowe, tym będzie łatwiejszy do zapamiętania, może zachęcić do powrotów na stronę oraz jest łatwiejszy do polecenia innej osobie. Najlepszym sposobem na to jest użycie nowych końcówek jak .TECH, .STORE, .PRESS, .SPACE, .ONLINE, .SITE, etc. Jeśli prowadzisz bloga poświęconego sprawom e-commerce’u, możesz wybrać domenę .STORE.

4. Traktuj konkurencję serio

Pomyśl o tym, co robią Twoi konkurenci jako o alternatywnych trasach przez zatłoczone ulice. Musisz sprawdzać, co robi Twoja konkurencja, jeśli chcesz pozostać przed nimi i zapewnić sobie grono klientów.

Eksperci SEO powtarzają, że jedną z najlepszych strategii rozwoju bloga biznesowego jest wykorzystanie opinii i analizy słów kluczowych konkurencji jeszcze przed utworzeniem posta na blogu.

Shane and Jocelyn Sam zarobili ponad 140,000 USD dzięki tej metodzie. Czytali oni testimoniale konkurentów i robili notatki na temat specyficznych słów kluczowych stosowanych przez konkurencję. To pozwoliło im stworzyć wartościowe, bogate w słowa kluczowe posty, które pomogły im zmaksymalizować zarobki.

5. Korzystaj z email marketingu

Większość guru marketingu uważa, że e-mail marketing to już przeszłość. Ich argumentem jest to, że ludzie nie mają czasu na czytanie e-maili, a większość odbiorców najprawdopodobniej jedynie przegląda wiadomości. Jednak krótka i jasna wiadomość może się sprawdzić.

Kluczem do efektywnego e-mail marketingu jest osiągnięcie równowagi pomiędzy długością a personalizacją wiadomości. Jasny komunikat wraz z linkiem do wpisu na blogu może się dobrze sprawdzić, jeśli trafi do właściwej grupy docelowej.

W skrócie…

Blogowanie to integralna część marketingu cyfrowego. Dobre połączenie kreatywnego i taktycznego podejścia z pewnością przyczyni się do rozwoju Twojej firmy dzięki nowym potencjalnym klientom i wysokiej jakości ruchowi internetowemu.

Wiele już powiedziano o tym, jak pisać skuteczne artykuły blogowe. Jednak niewiele uwagi poświęcono temu, jak je rozpowszechnić, jak dotrzeć do publiczności.

Analiza konkurencji, identyfikacja grupy docelowej, udostępnianie studiów przypadku to tylko niektóre z wielu czynników odróżniających dobrego bloga od nudnego. Pomyśl o tych taktykach jako o sposobie na skuteczny marketing bloga i szansę na rozwój biznesu.

5 prostych sposobów na wyblogowanie sobie drogi do sukcesu
5 (100%) 1 vote[s]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *