7 kroków do udanego bloga

Pomysł by założyć bloga brzmi ekscytująco. Prowadzenie udanego bloga nie jest jednak tak proste, jak się wydaje. Tworzenie bloga od podstaw i dojście do sukcesu, wymaga dużo wysiłku, czasu i zasobów.

Badania pokazują, że tylko 30 procent blogerów osiąga dobre wyniki dzięki swoim blogom.

Krótko mówiąc, sukces jest wprost proporcjonalny do wysiłku. Im bardziej się starasz, tym lepsza jest wydajność i vice-versa. Więc jeśli chcesz poznać kluczowe aspekty udanego bloga, czytaj dalej.

Zrozum znaczenie blogowania

Blog to inaczej „strona informacyjna”. Celem blogowania jest udostępnianie informacji związanych z Twoją niszą, biznesem lub osobistymi doświadczeniami.

Ważne, aby znać podstawowy cel swojego bloga. Znając dobrze swój powód pisania („dlaczego?”), będziesz mógł komunikować się z odbiorcami, dzielić się cennymi informacjami i skalować swojego bloga na nowy poziom.

Blogowanie może pomóc Twojej firmie na wiele sposobów

  • zwiększenie ruchu na swojej stronie www;
  • wspomożenie Twoich prac związanych z SEO;
  • pozycjonowanie Ciebie jako autorytetu w swojej branży;
  • tworzenie dobrego kontaktu i wspieranie relacji z fanami lub klientami.

Unikaj tworzenia blogów, które są zbyt ogólne i nie dostarczą czytelnikom żadnych użytecznych informacji. Doskonały blog ma wpływ na czytelników i zachęca ich do powrotu po więcej.

2. Domena i hosting mają znaczenie

Nazwa domeny buduje tożsamość Twojego bloga, a hosting stanowi o jego wydajności technicznej. Dlatego, aby prowadzić udanego bloga, nie można zignorować tych dwóch aspektów.

Pamiętaj, że nazwa Twojej domeny będzie używana przez użytkowników, chcących dostać się do Twojego bloga, i jest to jeden z najlepszych sposobów, aby wyróżnić się i zrobić wrażenie na czytelniku.

Jaka powinna być nazwa domeny

  • jasna, atrakcyjna i nadająca się do stworzenia marki;
  • krótka, najlepiej nie dłuższa niż 18 znaków;
  • bogata w słowa kluczowe;
  • bez znaków specjalnych, takich jak łącznik czy cyfry.

Pro tip: Używaj nowych domen takich jak .tech, .site, .space czy .online by stworzyć unikalne, zrozumiałe i zapadające w pamięć domeny.

Niezawodny hosting może ci pomóc na wiele sposobów, takich jak – SEO, wrażenia użytkownika (UX) i szybkość ładowania strony.

Wybierz dostawcę usług hostingowych biorąc pod uwagę

  • wydajność serwera,
  • bezpieczeństwo strony internetowej,
  • koszty,
  • autentyczne opinie klientów.

3. Wzoruj swój blog na innych stronach, które odniosły sukces

Modelowanie własnego bloga na podstawie kilku innych witryn, które już odniosły sukces, to nic złego. Ułatwia to pracę, ponieważ poświęcasz mniej czasu na projektowanie bloga, skupiasz się na tworzeniu wartościowych treści.

Na przykład, jeśli chcesz uruchomić blog podróżniczy, możesz zainspirować się The Shooting Star, odpowiedzialnym blogiem podróżniczym prowadzonym przez Shivyę. Projekt jest prosty, bez przerostu formy nad treścią, responsywny, a nacisk kładziony jest na informacje. Zapewnia łatwy dostęp do interesujących treści, tym samym budując wiarygodność blogera.

Nie należy jednak mylić wzorowania się z kopiowaniem. Pierwsze dotyczy bardziej inspiracji, a drugie zakrawa o plagiat. Powinieneś odkryć swoje oryginalne pomysły, ale zawsze możesz czerpać inspiracje z tego, jak zaprezentować je publiczności.

4. Bądź na czasie

Aby odnieść sukces, regularnie aktualizuj swojego bloga o nowe posty, nowe grafiki i nowe pomysły. Więcej treści na blogu oznacza większe szanse na pozyskanie czytelnika.

Aby Twój blog był świeży i odkrywczy

  • publikuj co najmniej kilka razy w tygodniu, najlepiej 2-4 razy w tygodniu;
  • używaj plików multimedialnych, takich jak obrazy, filmy, grafika, zrzuty ekranu itp.,
  • publikuj posty dotyczące popularnych tematów,
  • współpracuj z wpływowymi osobami, aby zaoferować nową perspektywę,
  • aktualizuj starsze posty i publikuj je raz w roku.

Nie musisz publikować każdego dnia, ale częste aktualizacje będą przypominać ludziom i wyszukiwarce, że wciąż tu jesteś. Raz w roku staraj się zmieniać atrybuty, takie jak kolory, czcionki i tła, aby nadać blogowi atrakcyjny wygląd.

5. Bądź na bieżąco z trendami w blogowaniu

W 2020 r. 77% internautów twierdzi, że czyta blogi, co oznacza, że nadal jest to niezwykle popularne medium udostępniania treści.

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami w świecie blogów, abyś zawsze wiedział, czego chcą czytelnicy. Na przykład zwróć szczególną uwagę na algorytmy wyszukiwarek, aby odpowiednio optymalizować treść w celu uzyskania pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Pisząc blog pamiętaj

  • pisz dla ludzi, a nie tylko dla wyszukiwarek,
  • pisz długie treści, najlepiej ponad 3000 słów w artykule,
  • pisz krótkie akapity, używaj list wypunktowanych lub numerowanych i używaj podtytułów,
  • należy również skoncentrować się na filmach, infografikach i obrazach,
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne są ważne,
  • optymalizuj blog pod kątem urządzeń mobilnych.

Z biegiem czasu możesz wprowadzać zmiany, aby dostosować się do najnowszych trendów w blogowaniu, abyś zawsze był pewny, że Twój blog jest wciąż atrakcyjny.

6. Agresywnie promuj bloga

Pisanie i publikowanie postów na blogu to połowa pracy. Druga ważna połowa to promowanie treści. Skąd ludzie wiedzieliby o Twojej witrynie, jeśli im o niej nie powiesz?

W sieci jest za dużo treści. Czy wiesz, że nowy post na blogu jest publikowany co 0,5 sekundy? Musisz więc promować swojego bloga, jeśli chcesz wyprzedzić innych blogerów.

Strategie promocji bloga

  • optymalizuj treść pod kątem wyszukiwarek,
  • współpracuj z wpływowymi osobami, aby dotrzeć do odbiorców
  • skonfiguruj konta mediów społecznościowych pod swoim blogiem, aby udostępniać treści innym osobom,
  • uruchom płatne kampanie w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych,
  • uruchom newsletter, który powiadomi czytelników o aktualizacjach, nowych produktach lub postach.

Zdobycie czytelników zajmuje trochę czasu. Bądź cierpliwy i konsekwentny, aby być świadkiem pożądanych rezultatów.

7. Bądź zaangażowany

Zaangażowanie jest jednym z najlepszych sposobów zapewnienia powodzenia bloga. Porozmawiaj ze swoimi czytelnikami, odpowiadaj na pytania i wszelkie komentarze zamieszczane na blogu.

Strategie budowania zaangażowania

  • pisz w drugiej osobie (ty),
  • proś czytelników o podzielenie się swoimi opiniami na temat wpisów na blogu,
  • prowadzić webinaria, ankiety, ankiety, konkursy itp.,
  • włącz usługę czatu przy użyciu chatbotów,
  • wstaw wyraźne wezwania do działania.

Gdy angażujesz się bezpośrednio ze swoimi czytelnikami, tworzy to poczucie wspólnoty, a także pokazuje, że ci zależy. Ten prosty krok sprawi, że Twój blog będzie bardziej przypominał dom, a nie kolejną witrynę internetową. Nie można być dostępnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ale staraj się odpowiadać ludziom tak szybko i jak to możliwe.

Osiągaj cele swojego bloga

Sukces nie przychodzi z dnia na dzień. Musisz dołożyć starań, aby zyskać uznanie i przewyższyć konkurencję.

Istnieje kilka innych strategii, ale te są najważniejsze. Jeśli zastosujesz te taktyki na swoim blogu, na pewno odniesiesz sukces. Co najważniejsze, skup się na tworzeniu wartości dla czytelników.

Dobry tekst? Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *