AdWords czy Facebook Ads. Co wybrać?

fb-g-promocja-blog-2016
Zastanawiałeś się kiedyś gdzie lepiej reklamować swój biznes – w wyszukiwarce czy na Facebooku? Niemal każdy się nad tym zastanawia, gdyż większość przedsiębiorców posiada ograniczony budżet, mało kto może sobie pozwolić na prowadzenie wszystkich form reklamy jednocześnie. Spróbujmy zatem odpowiedzieć na tytułowe pytanie – AdWords czy Facebook?

Z wyszukiwarki trafiają prawdziwi klienci

Reklama w wyszukiwarce prowadzona jest za pomocą systemu reklamowego Google AdWords. Stąd jej potoczne określenie „reklama AdWords”. Jej przewagą nad wszystkimi innymi formami reklamy jest szybkie dotarcie do osób korzystających z wyszukiwarki, szukających już pewnych produktów, usług, tematów. Osoby te są już często na etapie podejmowania decyzji zakupowej, co wyrażają wpisując frazy jak „domena net rejestracja”. Nie dotrzemy, póki co, do takich osób za pomocą Facebooka.

AdWords pozwala też dotrzeć do osób dopiero rozpoznających temat, ale już wykazujących zainteresowanie nim. Rozpoznamy je po wpisywanych frazach takich jak „gdzie kupić domeny”. Osoba, która szuka takiej frazy niekoniecznie polubiła na Facebooku jakąkolwiek stronę związaną z rynkiem domen. Nie dotrzemy więc do niej za pomocą Facebooka.

Last but not least, z wyszukiwarki w Polsce korzysta się głównie za pomocą komputerów stacjonarnych. Również za ich pomocą Polacy w głównej mierze dokonują transakcji online. Z kolei z Facebooka korzystamy głównie na urządzeniach mobilnych. Wniosek nasuwa się sam. Reklama w AdWords ma większe szanse zakończyć się sprzedażą.

Przez Facebooka dotrzesz do wszystkich

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku swoje „słabości” w stosunku do AdWords przekuwa na zalety. Może i nie dotrzesz poprzez FB do osób, które w danej chwili chcą coś kupić, ale nie oznacza to, że nie trafisz do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Wyobraź sobie, że organizujesz koncert. Być może nikt nie szuka w Google „koncertu jakiejś fajnej kapeli dziś wieczorem”, ale nie oznacza to, że nie ma osób, które na taki koncert nie chciałyby się wybrać. Nadając reklamę na Facebooku dajesz szansę potencjalnym klientom dowiedzieć się o wydarzeniu i kupić bilet. Reklama w Google na frazy, których nikt nie używa nie daje efektów. W tą lukę świetnie trafia Facebook Ads kierowany na zainteresowania, lokalizację, wiek etc.

Nie wybieraj

Najlepszym podejściem, nawet przy ograniczonym budżecie, jest skorzystanie z obydwóch form reklamy – w osobnym terminie. Przeprowadź najpierw kampanię AdWords i sprawdź jej wyniki, następnie zrób kampanię na Facebooku. Porównanie efektów powinno Ci pomóc zdecydować, co lepiej działa dla Twojego biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *