Domena a pozycjonowanie

Kupujesz domenę i chcesz, aby wspierała ona pozycjonowanie Twojej strony www? Zastanawiasz się czy nazwa domeny lub jej rozszerzenie mają wpływ na SEO? Czy w ogóle jest jakiś związek między domeną a pozycjonowaniem? Zdziwisz się.

Mity SEO na temat domen

SEO to dziedzina, gdzie wszystko zmienia się z roku na rok. Nie ma niemal nic pewnego. Zmiany w algorytmie Google są wprowadzane raz po raz. Jeśli coś działało 5 lat temu nie ma żadnej gwarancji, że działa i dziś. Niestety nie będąc specjalistą SEO ciężko nadążyć za wszystkimi zmianami. Oto kilka zmian dotyczących relacji domena-pozycjonowanie.

Zapomnij o EMD

Myślisz, że stworzenie nazwy domeny ze słów kluczowych to najlepszy pomysł? Błąd. Owszem, dawno dawno temu „upchanie keywordów” w nazwie wystarczało, aby znacznie poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Ale to było naprawdę dawno temu, a dokładnie przed 28.09.2012, kiedy to Matt Cutts ogłosił tzw. „EMD update„.

Wiele osób do dziś stosuje metodę budowania domen zawierających wyłącznie słowa kluczowe. Nie daje ona efektów na pozycji, za to owocuje długimi, brzydkimi nazwami domen, których nie sposób zapamiętać. Odradzamy.

pozycjonowaniestroninternetowych.pl

Wiek to tylko liczba

Być może zastanawiasz się nad odkupieniem domeny tylko dlatego, że ma ona 10 lat. Czy wiek domeny ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania? „Nie” – odpowiedział na Twitterze John Mueller z Google (12.04.2017).

Oczywiście, jeśli domena działa od wielu lat miała więcej czasu na zebranie linków przychodzących, uzyskanie dużego ruchu, co pozytywnie wpływa na proces pozycjonowania, ale uzyskane efekty nie wynikają z samego faktu, że domena ma wiele lat, ale z pracy jaka została włożona w SEO. Dlatego zamiast wieku sprawdź profil backlinków.

Google zna języki

Jeśli myślisz, że powinieneś użyć domeny .pl, aby Google wiedział, że Twoja strona jest przeznaczona na Polskę – mylisz się. Twoja strona zawiera wiele wskazań co do tego, na jaki rynek jest skierowana. Domena absolutnie nie musi tego mówić, abyś mógł pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania.

ccTLD (domeny krajowe) przy nazwie Twojej domeny mogą poprawić jej klikalność (CTR) w wyszukiwarce, ale to osobny temat.

Jakie domeny sprzyjają pozycjonowaniu?

Czy istnieje zatem coś takiego jak domeny, które wspierają SEO? Tak.

Przez długi czas branding był w defensywie. Dużo mówiło się o SEO i działaniach bezpośrednio wpływających na sprzedaż. Zmienia się to między innymi dzięki tzw. brand signals. Ta zmiana algorytmu Google sprawia, że marka i SEO idą w parze jak nigdy dotąd.

Brand signals to każde wystąpienie nazwy marki w Internecie. Mają one coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu. I jest to kolejny dobry powód, aby nazwa Twojej podstawowej domeny była nazwą Twojej marki.

W ten sposób SEO, które ostatnimi laty musiało się zaprzyjaźnić z Content Marketingiem teraz będzie działało wspólnie z brandingiem.

5 thoughts on “Domena a pozycjonowanie

  1. Nazwa domeny to trochę jak wizualizacja biura, jeśli zamieścimy biuro w ciemnej bocznej ulicy to klient do nas nie trafi, tak samo jest z domeną jeśli wybierzemy domenę trudną do zapamiętania lub trudną w pisowni to niestety może to być spory problem. Przy wyborze domeny nie tylko pozycjonowaniem trzeba się sugerować.

  2. Nazwa domeny ma bardzo duże znaczenie jeśli jest nijaka albo niepowiązana z biznesem / nie stanowi brandu to wówczas może znacząco obniżać zaufaniei w skutek tego konwersję.

  3. Powiedziałbym, że SEO to nawet taka dziedzina, w której wszystko zmienia się nie z roku na rok, a z dnia na dzień. Co chwilę Google wprowadza zmiany w algorytmie i obecnie króluję np. mobile first index, w którym to strony mobilne są promowane. Domena ma jednak również bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, gdyż nazwa domeny to sprawa priorytetowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *