Gdzie reklamować swój biznes?

ReklamaFBAD-blog-2016

Kiedy myślisz o zwiększeniu dochodów swojego biznesu często pojawia się pomysł na promowanie usług. Wybór formy reklamy nie jest jednak łatwy, ale najtrudniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie znajdę klientów? Podpowiadamy – na Facebooku oraz w Google.

Twoi klienci to osoby o różnych zainteresowaniach. Musisz je jak najbardziej precyzyjnie określić, aby trafić z reklamą do właściwych osób. Niezależnie jednak czy będzie to bardzo szeroka grupa, jak przedsiębiorcy czy też bardzo wąska –właściciele psów rasy Lhasa Apso, wszyscy oni w większości korzystają z serwisu Facebook oraz wyszukiwarki Google. Zwłaszcza z tego ostatniego medium, gdzie średnio co miesiąc odwiedza Google ponad 21 mln użytkowników, a największy portal społecznościowy „zaledwie” 17 mln (dane na miesiąc luty 2016 wg. badania gemiusAudience ).

Jakie masz możliwości reklamowe na Facebooku oraz w Google? Są dość rozbudowane i dają wiele możliwości, ale skupmy się na tych najbardziej efektywnych. Google posiada usługę reklamową w swojej wyszukiwarce – AdWords. W podstawowej formie polega ona na wyświetlaniu na określone słowa kluczowe reklamy tekstowej w liście wyników wyszukiwania. Po ostatniej aktualizacji w lutym 2016 r. zlikwidowano reklamy po prawej stronie wyszukiwarki. Na górze wyświetlane są za to 3 reklamy, a przy bardzo popularnych frazach, jak np. kredyt – 4. Na dole wyników wyszukiwania pojawia się natomiast do 3 reklam.

google andwors

Reklamy te świetnie sprawdzają się w przypadku generowania ruchu na stronie www oraz kierowania użytkowników do witryny w celu zapoznania ich z ofertą. Bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku lokalnych biznesów, ponieważ można określić precyzyjnie w promieniu ilu kilometrów od Twojej siedziby ma wyświetlić się reklama na urządzeniach. Daje to możliwość ograniczenia kosztów i optymalizacji wyników reklamy. Na smartphonach AdWords może wyświetlić numer telefonu, dzięki czemu użytkownik za pomocą jednego kliknięcia łączy się z Twoją firmą. AdWords jest doskonałym narzędziem reklamowym, gdy chcesz dotrzeć do klienta na początkowym etapie zakupowym, czyli w trakcie poszukiwania usługodawcy. Reklamy możesz bardzo precyzyjnie targetować na konkretne zainteresowania użytkowników. Co ważne, płacisz za pojedynczy klik a nie za wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce.

Reklama na Facebooku jest natomiast bardzo efektywna, gdy posiadasz atrakcyjną grafikę. Nie definiujesz tu słów kluczowych, a możesz również przekierować ruch na swoją stronę. Podstawowym założeniem, które musisz spełniać jest posiadanie aktywnego fanpage. Dzięki tego rodzaju reklamom unikniesz porównania z konkurencją, ponieważ docierasz do użytkownika jeszcze przed rozpoczęciem poszukiwań w wyszukiwarce. Dokładnie określisz swoją grupę docelową wg. jej zainteresowań lub lokalizacji. Facebook daje ciekawe formy reklamowe, dzięki możliwości zastosowania kilku grafik (wyświetlane w formie karuzeli) lub tylko jednej. Uwaga, nie płacisz za wyświetlenie reklamy, ale rzeczywistym klik użytkownika, który trafia na Twoją stronę www.

Facebook i Adwords to media reklamowe godne polecenia dla niemal każdej branży. Nie musisz jednak martwić się o odpowiednie kreacje reklamowe czy też ustawienia reklam. Możesz skorzystać z usług profesjonalistów i wybrać odpowiedni pakiet dla siebie na stronie: https://domeny.pl/reklama.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *