Jak przyciągnąć klientów do swojej małej firmy

Według Banku Światowego małe i średnie firmy stanowią około 90 procent firm na całym świecie. Odpowiadają również za ponad 50 procent zatrudnienia na całym świecie.

Małe firmy odgrywają więc znaczącą rolę w gospodarce, jednak silna konkurencja utrudnia im działanie i pozyskiwanie nowych klientów. Ale kiedy znają taktykę przyciągania i zatrzymywania klientów, utrzymanie i skalowanie małej firmy staje się łatwiejsze.

Jesteś właścicielem małej firmy, która szuka sposobów na pozyskanie nowych klientów? Jeśli tak, świetnie się składa. Mamy kilka przydatnych strategii, które możesz wypróbować. Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, aby skutecznie przyciągnąć klientów do swojej firmy.

Zainwestuj w stworzenie doskonałej strony internetowej

Jedną z najlepszych decyzji, jakie możesz podjąć, aby pozyskać nowych klientów, to zainwestowanie w budowę profesjonalnej strony internetowej. Ostatecznie jest to internetowa siedziba Twojej firmy. Potencjalni klienci szukający Twoich produktów lub usług trafią właśnie do niej chcąc dowiedzieć się więcej.

Dlatego tak ważnym jest, aby zbudować przemyślaną stronę internetową. Obejmuje to nie tylko prawidłowe przygotowanie treści i projektu, ale także dbanie o drobne szczegóły, takie jak choćby nazwa domeny. Większość firm często idzie na kompromis w sprawie domeny, dodając myślnik (-) lub liczbę (24, 365), gdy nazwa domeny pierwszego wyboru nie jest dostępna.

Jednak dzięki ponad 1200 nowym i specyficznym dla branży rozszerzeniom domen możesz uzyskać nazwy odpowiednie i kontekstowe dla Twojej firmy. Na przykład jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz skorzystać z domeny .STORE. A jeśli interesujesz się technologią, możesz użyć domeny .TECH.

Witrynom działającym pod nowymi domenami, takimi jak .ONLINE, .SITE, SPACE, .UNO itp., łatwiej zbudować tożsamość online.

Dodaj blog do swojej witryny

Poza samym posiadaniem strony internetowej dobrym pomysłem jest również założenie na niej bloga. Blogowanie pomaga poprawić widoczność Twojej witryny w Internecie. Gdy często blogujesz, dodajesz nowe podstrony do witryny wzmacniasz swoją obecność w sieci. Wyszukiwarki indeksują podstrony, a gdy ludzie wpisują w nią określone zapytania, mogą znaleźć także Twój blog. Taki zabieg zwiększa szanse Twojej strony na pozyskanie klienta.

Ponadto możesz promować swoje posty blogowe w mediach społecznościowych. Możesz dzielić się informacjami z odbiorcami i przekazywać im newsy o swoich produktach czy usługach. Organizować konkursy czy akcje promocyjne.

Blogowanie to także niesamowity sposób na budowanie autorytetu. Badania pokazują, że firmy blogujące otrzymują 97 procent więcej linków do swoich stron internetowych. Gdy pozyskujesz wiarygodne linki, wyszukiwarki podnoszą ranking Twojej witryny. To z kolei przyciąga więcej odwiedzających.

Zaoferuj coś za darmo

„Lepiej dawać niż otrzymywać”.

Oprócz celów humanitarnych sztuka dawania jest pomocna, jeśli chodzi o generowanie potencjalnych klientów dla małego biznesu. Możesz oferować różne rodzaje gratisów, aby przyciągnąć klientów. Wszystko w zależności od rodzaju działalności. Oto niektóre z najciekawszych pomysłów:

  • bezpłatne treści w postaci e-booków, check-list, przewodników, itp.,
  • darmowe próbki produktów,
  • bezpłatna prezentacja usług,
  • bezpłatny dostęp do treści premium,
  • darmowe kredyty lub zwrot pieniędzy za zakupy.

Pamiętaj, aby poprosić o dane kontaktowe klienta, gdy oferujesz mu coś za darmo. Zbierz nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów i inne niezbędne dane. Umożliwia to późniejszy kontakt z nimi, opiekę i potencjalną sprzedaż.

Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych

Niezależnie od tego, czy Twoja firma działa całkowicie online, czy masz sklep stacjonarny, obecność w mediach społecznościowych jest konieczna w obu przypadkach. Marketing w mediach społecznościowych pozwala personalizować treści i prezentować je w różnych formatach, takich jak obrazy, filmy, GIF-y, ankiety i tekst.

Zacznij od zbudowania persony kupującego. Dowiedz się, kto jest Twoim idealnym klientem i jakich platform społecznościowych najczęściej używa.

Po uzyskaniu tych informacji zacznij regularnie tworzyć treści i udostępniać je na tych platformach. Im bardziej konsekwentny jesteś, tym łatwiej będzie ludziom rozpoznać Twoją firmę. Gdy zdobędziesz ich zaufanie, z większym prawdopodobieństwem będą kupować Twoje produkty lub usługi.

Wskazówka: rozważ tworzenie treści na popularny w danym momencie temat. Jeśli okaże się viralem, zyskasz szansę na duży ruch na stronie. Korzystaj także z influencerów i współpracuj z tymi, którzy są popularni w Twojej niszy.

Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwań lokalnych

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny pewnie zastanawiasz się jak przyciągnąć lokalnych klientów, którzy szukają produktów lub usług takich jak te, które oferujesz.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na to jest optymalizacja witryny pod kątem lokalnych wyszukiwań. Konfigurowanie profilu Google Moja Firma powinno być Twoim priorytetem, ponieważ 46 procent wyszukiwań w Google dotyczy informacji lokalnych.

Podaj niezbędne dane, takie jak nazwa domeny, dane kontaktowe, adres, lokalizacja na mapie, zdjęcia, rodzaje produktów i usług itp. Skoncentruj się na pozyskiwaniu recenzji od swoich klientów i aktualizuj profil o najnowsze informacje.

Uwzględnienie lokalnie wyszukiwanych haseł w treści witryny jest także strategią jej lokalnej optymalizacji. Gdy to zrobisz, strony będą częściej wyświetlane, gdy ludzie będą szukać rzeczy takich jak „salon fryzjerski blisko mnie” lub „zakład fryzjerski w [wstaw tutaj miasto]”.

Monitoruj swoją reputację online

Około 90 procent konsumentów czyta recenzje online nim odwiedzi firmę. Jeśli nie masz wielu pozytywnych opinii o swojej firmie, nadszedł czas, aby o nie poprosić. Możesz nawet zaoferować klientom niewielką zachętę w zamian za recenzję.

Gdy zaczną pojawiać się opinie o Twojej firmie, zwróć też uwagę na to, co i w jaki sposób ludzie wyrażają. Poświęć uwagę na to, co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni, dzięki czemu możesz się stale doskonalić.

Pamiętaj także o skargach, abyś mógł podjąć kroki w celu rozwiązania problemu. Powinieneś ostrożnie obchodzić się z negatywnymi recenzjami. Pamiętaj, że czterech na pięciu klientów zmienia zdanie po przeczytaniu negatywnych opinii. Odpowiedz szczerze na te komentarze. Zrób też wszystko, co możesz, aby zrekompensować złe wrażenia użytkownika.

Oferuj wspaniałą obsługę klienta

Jeśli chcesz mieć pewność, że ludzie wystawią pozytywne opinie o Twojej firmie, upewnij się, że zapewniasz im doskonałą obsługę klienta, zarówno online, jak i osobiście.

Tworząc witrynę, nie zapominaj o standardach UX. Upewnij się, że jest łatwa w nawigacji i pomaga ludziom znaleźć to, czego potrzebują – tak szybko, jak to możliwe. Zadbaj o sprawny proces realizacji transakcji. To ułatwi płynne i bezpieczne płatności.

Wskazówka: zintegruj chatbota z witryną, który odpowie na zapytania klientów w czasie rzeczywistym. Ułatwi to natychmiastową odpowiedź na zapytania. Zaoszczędzony czas i zasoby możesz przeznaczy na poprawę innych aspektów obsługi klienta.

Jeśli chodzi o sprzedaż osobistą, pamiętaj, aby powitać klientów z uśmiechem i pomóc im, kiedy tego potrzebują (bez przesady.) Pamiętaj, że kiedy ludzie będą pozytywnie wchodzić w interakcje z Twoją firmą, będą o wiele bardziej skłonni do pozostawienia pozytywnych recenzji.

Utwórz program poleceń

Marketing referencyjny jest niezbędny. Jak pokazują badania, aż 92 procent konsumentów ufa poleceniom osób, które znają. Program rekomendacji daje szansę nagrodzenia stałych klientów, a także powitania nowych.

Przykładem skutecznego programu polecającego może być udzielenie klientom rabatu przy następnym zakupie, gdy polecą firmę swojemu przyjacielowi. Możesz także na przykład zaoferować prezenty, zwrot gotówki, punkty lojalnościowe i wiele więcej. Właściwie zaplanowany i dobrze przeprowadzony program marketingu rekomendacji może przynieść Twojej firmie wielu potencjalnych klientów.

Podsumowując

Jak widać, możesz podjąć wiele praktycznych kroków, aby zbudować zaufanie i przyciągnąć nowych klientów na stałe. Realizacja wyżej wymienionych kroków zapewni ciągły strumień potencjalnych klientów Twojej firmie.

Od tego momentu musisz angażować się z nimi całym sercem, aby stali się faktycznymi klientami, a więc dokonali określonej konwersji. Pamiętaj o komunikacji. Obecność online jest równie ważna, jak ta rzeczywista. Satysfakcja klienta jest najlepszą rekomendacją dla Twojej firmy.

Dobry tekst? Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *