Jak wyszukiwanie głosowe wpłynie na Twoją strategię SEO

Wyszukiwanie głosowe (Voice Search) – coś, co było zabawną funkcjonalnością stało się ważnym elementem SEO.

Pojawienie się wyszukiwania głosowego spowodowało zmianę sposobu, w jaki firmy planują swoje strategie SEO. Optymalizując treść stron internetowych do wyszukiwania głosowego, uświadamiają sobie ważny często pomijany szczegół – ludzie nie wpisują haseł w taki sam sposób w jaki mówią.

Wyszukiwarki rozpoznają te niuanse i dopasowują się do wyszukiwania głosowego, a za ich rozwojem nadążyć muszą też firmy. Właściciele witryn muszą zrozumieć koncepcje Voice Search i przewidzieć jak wpłynie ona na SEO.

Dlaczego wyszukiwanie głosowe jest ważne dla biznesu

Tylko pomyśl: skoro Twoje SEO ma bezpośredni wpływ na ruch w witrynie, a wyszukiwanie głosowe ma bezpośredni wpływ na SEO, to trendy wyszukiwania głosowego nieuchronnie wpłyną na ruch w Twojej witrynie.

Google stale dostosowuje się do nowych trendów, a firmy muszą nadążać, aby utrzymać się na rynku. Wyszukiwanie głosowe, dzięki szybszemu i łatwiejszemu dostępowi, sprawia że użytkownik czuje się wyjątkowo wygodnie. A jeśli Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana, Twoja firma może być tą, którą zasugeruje osobisty cyfrowy asystent użytkownika.

Wyszukiwanie głosowe staje się powszechne i dokładne

Technologia wyszukiwania głosowego gwałtownie rośnie i wyposaża się w nią coraz więcej gadżetów i urządzeń.

Według ComScore do 2020 roku 50% wszystkich wyszukiwań będzie wyszukiwaniami głosowymi. Jednym z powodów, dla których wyszukiwanie głosowe staje się tak popularne, jest fakt, że narzędzia wyszukiwania głosowego stały się bardzo dokładne. W rzeczywistości samo rozpoznawanie głosu od Google osiągnęło 95% dokładność słów w języku angielskim. Fakt ten dowodzi, że Google rozumie popularność tego narzędzia i będzie nadal poprawiał komfort użytkowania.

Aby nadążyć za zmianami, ważne jest, aby marketerzy zaczęli wprowadzać niezbędne zmiany w swojej strategii SEO.

Jak zoptymalizować stronę do wyszukiwania głosowego


1. Zaadoptuj wzorce naturalnej mowy

Gdy użytkownicy szukają czegoś w Internecie zwykle nie wpisują słów, które by wypowiedzieli mówiąc. Stosują krótszych zwrotów. Przykładowo wpiszą „skórzane buty” szukając e-sklepów oferujących taki produkt. Jednak mówiąc użytkownik zada pełne pytanie: „Gdzie w Warszawie mogę kupić skórzane buty?”

To znacząca zmiana, która oznacza, że SEO musi się dostosować do języka mówionego.

W miarę jak poprawia się kod stojący za wyszukiwaniem głosowym marketerzy, którzy chcą wykorzystać ten trend, muszą odzwierciedlić tę zmianę w swojej strategii content marketingu. Narzędzia takie jak Rank Tracker dostarczają danych, które mogą pomóc w opracowaniu języka pasującego do naturalnych wzorców mowy.

Teraz mamy najlepszy czas na optymalizację treści do wyszukiwania głosowego. Twoja treść powinna być bardziej konwersacyjna, podkreślająca niuanse codziennego języka.

2. Używaj słów kluczowych z długiego ogona

Gdy normalna mowa staje się coraz ważniejsza, krótkie słowa kluczowe stają się mniej istotne, a naturalne zwroty używane przez ludzi nabierają znaczenia. Aby poprawić SEO, należy położyć nacisk na używanie konwersacyjnych słów kluczowych z długiego ogona. Słowa te zawierają wyrażenia, które są używane przez ludzi, gdy są na ostatnim etapie zakupu czegoś. Im bardziej konkretne i szczegółowe są, tym lepiej.

Przykładowo, jeśli sprzedajesz torebki fraza z krótkiego ogona „torebki” może nie dać Ci dobrych efektów. Aby uczynić ją bardziej dopasowaną do wyszukiwania głosowego, możesz skorzystać z frazy z długiego ogona „ciemna skórzana torba na laptopy w Krakowie”, aby lepiej dopasować się do zapytania potencjalnych klientów.

3. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Popularność smartfonów nie jest już nowością. Miliony zapytań są wykonywane w ruchu za pomocą smartfonów. Mobile stał się główną platformą dla marketerów, na której mogą się skupić, jeśli chcą zoptymalizować swoją stronę do wyszukiwania głosowego. Twoje strony internetowe muszą być przyjazne dla urządzeń przenośnych, ponieważ użytkownicy najprawdopodobniej będą szukać i podejmować decyzje o zakupie właśnie na swoich smartfonach.

Jednym ze sposobów sprawdzenia czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, jest skorzystanie z testu Google Mobile Friendly. Test ten powie Ci jak wypada Twoja strona w wyszukiwarce mobilnej. Aby poprawić wynik upewnij się, że wszystkie zasoby są indeksowane i kompresuj obrazy, aby czas ładowania był jak najmniejszy. W ten sposób, gdy użytkownik przeprowadzi wyszukiwanie na swoim smartfonie, Twoja strona pojawi się na górze listy (oczywiście będziesz musiał również zoptymalizować zawartość i upewnić się, że wszystkie inne czynniki wpływające na ranking są spełnione).

4. Stwórz domenę wygodną do wyszukiwania głosowego

Twoja nazwa domeny jest kluczowym czynnikiem, który musisz mieć na uwadze, jeśli chcesz wygrać w nowej erze wyszukiwania głosowego. Pokażmy to za pomocą prostego przykładu. Rozważ te dwie strony internetowe:

  1. www.healthysnakzforyou[.]com
  2. www.healthysnack[.]store

Teraz wyobraź sobie wypowiadanie tych dwóch adresów URL na głos asystentowi wyszukiwania głosowego. Który z nich byłby łatwiejszy do zrozumienia i osiągalny dla algorytmu zasilanego przez sztuczną inteligencję? Na pewno drugi.

Dobre nazwy domen są krótkie, odpowiednio dobrane i łatwo zapadające w pamięć. Ludzie mogą zapomnieć o sposobie zapisu nazwy (snakz), zapomnieć podać numer (1, 2, 3) lub łącznik (-) w adresie internetowym, szczególnie podczas wypowiadania go asystentowi wyszukiwania głosowego. A jeśli nazwa Twojej witryny zawiera te mylące elementy, możesz stracić klientów.

Nowe rozszerzenia domen, takie jak .TECH, .STORE, .SPACE, .PRESS, .FUN, .ONLINE, .SITE .WEBSITE, itp. pozwalają na tworzenie krótkich, prostych i przyjaznych dla wyszukiwania nazw domen. Biorąc pod uwagę, że te rozszerzenia są wciąż stosunkowo nowe, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zarejestrujesz z nimi nazwę domeny jaką chcesz. Ponadto nowe rozszerzenia domen sprawiają, że Twój URL staje się bogaty w słowa kluczowe i wyraźnie podkreśla branżę, do której należysz, przez co lepiej budujesz markę.

Podsumowując

Wyszukiwanie głosowe zmienia sposób, w jaki ludzie wyszukują i nawigują po świecie, robią zakupy i zdobywają nowe informacje. Jeśli marki chcą przetrwać tą nową falę, będą musiały zaktualizować swoje strategie SEO. Poniżej przedstawiamy kilka czynników SEO, na które marki będą musiały zwrócić uwagę:

  1. zaadoptuj wzorce naturalnej mowy
  2. używaj słów kluczowych z długiego ogona
  3. bądź przyjazny urządzeniom mobilnym
  4. stwórz domenę łatwą do wyszukiwania głosowego

Wkrótce wyszukiwanie głosowe stanie się normą. Im szybciej you get on the bandwagon, tym lepsze będą długookresowe efekty.

Daj nam 5-tkę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *