Kolejne zmiany na Facebooku

facebook_blogdomeny

Facebook właśnie wprowadził nowy design zarówno dla stron w wersji stacjonarnej jak i mobilnej. Do tej pory zmiany na Facebooku były wprowadzane stopniowo, najpierw na pewnej części stron, później obejmowały coraz większą ilość wyświetlanych profili. Wówczas poszczególni użytkownicy mogli zobaczyć niektóre fanpage w nowym układzie, a inne jeszcze w dawnej wersji. Tym razem system wdrażania nowego układu jest inny. Niektórzy indywidualni użytkownicy będą widzieć nowy design na wszystkich odwiedzanych stronach, podczas gdy inni użytkownicy ciągle będą korzystać z dotychczasowej wersji. Niektóre z tych zmian są stosunkowo niewielkie, ale część może mieć ogromny wpływ na sposób promowania się firm na Facebooku.

Zobacz zmiany

Zmiany na Pulpicie

 

FACEBOOK1

1. Znacznie mniejsze zdjęcie profilowe.
Nowe zdjęcie profilowe jest dokładnie o połowę mniejsze od wcześniejszego – 90 × 90 pikseli, w przeciwieństwie do poprzedniego wymiaru 180 × 180 pikseli. Jeżeli do tej pory Twoje zdjęcie profilowe zawierało informacje tekstowe, będzie dobrze jeżeli zastąpisz je tylko ikoną swojego loga.
2. Zmiana układu zdjęcia profilowego ze zdjęciem w tle.
Jeśli obie grafiki były dopasowane do siebie, mogą teraz pojawić się rozbieżności. Dlatego warto, żebyś zwrócił na to uwagę i dokonał odpowiedniej modyfikacji. Obecnie zdjęcie profilowe weszło całkowicie w przestrzeń zdjęcia w tle i już efekt przejścia nie będzie widoczny.
3. Przeniesiona karta z linkami.
Karta z linkami została dosunięta do lewej strony. Wypełnia w ten sposób pustą przestrzeń powstałą po przeniesionym zdjęciu profilowym, który już nie znajduje się poniżej dolnego marginesu zdjęcia w tle. Ta zmiana nie wpływa znacząco na strategię strony.
4. Przeniesione przyciski Lubię to, Obserwuj, Udostępnij.
Przyciski Lubię to, Obserwuj i Udostępnij zostały przeniesione na prawo poniżej zdjęcia w tle. W ten sposób powstała dodatkowa przestrzeń zdjęcia w tle, dzięki czemu możesz zawrzeć w nim więcej informacji.
5. Opcja oglądania swojej strony jako gość.
Tę opcję znajdziesz w rozwijanym menu pod ikoną trzech kropek, umieszczonym tuż pod zdjęciem w tle, po prawej stronie przycisku Lubię to i Wiadomości.
6. Bardziej widoczne przyciski wezwania do działania – Call to Action.
Przyciski CTA zostały niedawno wdrożone na wszystkich stronach Facebooka i znajdowały się na dole po lewej stronie zdjęcia w tle. Obecnie przeniesione są na prawą stronę poniżej karty z linkami i są znacznie większe i zauważalne. Facebook wprowadził aż 7 przycisków CTA, które z pewnością usprawnią administratorom zarządzanie, a wszystkim odwiedzającym ułatwią korzystanie z fanpage’a. Nowe przyciski dają więcej możliwości interakcji fanów z marką i pomogą Tobie w realizowaniu celów biznesowych.

 

Zmiany wersji mobilnej

 

facebook3

 

Niektóre zmiany w wersji mobilnej Facebooka są zgodne z aktualizacjami pulpitu, lecz niektóre przewidziane wyłącznie dla niej. Kiedy projektujesz swój fanpage na Facebooku, dobrą radą jest abyś zaczął od wersji mobilnej, ponieważ aż 87 procent użytkowników tego portalu odwiedza media społecznościowe korzystając z urządzeń przenośnych.

Co się zmieniło?

1. Widoczne przyciski Call to Action.
Przyciski CTA są teraz o wiele bardziej zauważalne, podobnie jak w zmianach na pulpicie. Przyciski CTA przeniosły się bezpośrednio poniżej zdjęcia w tle i rozciągają się na szerokość całego ekranu. Ta zmiana powinna znacząco zwiększyć ilość kliknięć i przekierowań na Twoją stronę. Z tego powodu bardzo istotne jest w które miejsce przekierujesz swoich użytkowników.
2. Dodane sekcje Sklep i Usługi.
Te dodatki są jednymi z większych, jeśli nie największymi zmianami w układzie mobilnej wersji strony. Facebook współpracuje ze Shopify aby zintegrować sklep online ze swoją stroną. Użytkownicy mogą być albo przekierowani do strony produktu na Twojej stronie internetowej, albo dokonać zakupu bezpośrednio z Facebooka. Biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy bardziej ufają Facebookowi niż innym stronom internetowym, zmiana ta powinna przynieść zwiększoną ilość konwersji z urządzeń mobilnych, co przyniesie Tobie większe przychody. Możesz także uwydatnić różne usługi na swoim fanpage’u. Oznacza to, że użytkownicy nie muszą już być przekierowywani do Twojej strony internetowej, aby zdobyć więcej informacji o oferowanych przez Ciebie usługach. Te zmiany z jednej strony mogą powodować zmniejszenie liczby przekierowań na Twoją witrynę Internetową, ale z drugiej mogą prowadzić do zwiększenia ruchu w obrębie Twojej firmy. A to dlatego, że potencjalni klienci są bardziej skłonni do wyboru firm, które udostępniają informacje w sposób łatwy do znalezienia przez konsumentów.
3. Całościowa poprawa układu.
Najważniejsze informacje na temat firmy usytuowane są teraz w topie, co oznacza, że użytkownicy mogą je znaleźć bez potrzeby przewijania strony. Karta z linkami do tej pory w urządzeniach mobilnych była traktowana w sposób drugorzędny, a teraz wyświetlana jest w najbardziej widocznym miejscu. Przyda Ci się to szczególnie jeżeli dodasz zakładkę Sklep i Usługi. Dodatkowo na profilu firm, które się do tego kwalifikują, pojawia się ikonka informująca o stopniu sprawności odpowiadania na wiadomości.

 

Planując działania na Facebooku pamiętaj o wprowadzonych zmianach. Zamień zdjęcie profilowe, jeśli wcześniej było ono dopasowane do zdjęcia w tle, skonfiguruj swoje usługi oraz sklep w wersji mobilnej. Wykorzystaj nowe możliwości do rozwoju swojego biznesu. Nie wiesz jak to zrobić? Skorzystaj z doradztwa ekspertów z Domeny.pl https://domeny.pl/doradztwo.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *