Podbij .EUropejski rynek

O tym, że wybór nazwy domeny internetowej stanowi jedną z ważniejszych decyzji biznesowych powinni wiedzieć wszyscy, którzy planują działalność online. Może on mieć znaczący wpływ na sukces przedsięwzięcia, a także na ewentualne niepowodzenie. Podobnie jest w przypadku wyboru samego rozszerzenia, które powinno zależeć od planowanego charakteru biznesu oraz od grupy odbiorców.

Przykładowo, strona internetowa w domenie .pl informuje odbiorców, że znajdą na niej treści jedynie w języku polskim. Z kolei domena .com prezentuje charakter globalny i właśnie dzięki temu daje możliwości szeroko pojętego rozwoju. Podobnie jest w przypadku domeny .eu. O jej ogromnym potencjale słychać ostatnio coraz częściej. Jest rozpoznawalna na całym świecie, podnosi prestiż marki oraz podkreśla europejską działalność firmy. Ponadto, w przeciwieństwie do końcówki .com, duża ilość interesujących nazw jest w dalszym ciągu dostępna.  

Rosnąca popularność domeny .eu

Jak podaje ostatni raport EURid, podsumowujący pierwszy kwartał 2019 roku, od początku stycznia do końca marca zostało zarejestrowanych 175 794 domen .eu, co daje w sumie liczbę 3 661 899 rozszerzeń. Ponadto domena .eu zajmuje szóste miejsce najczęściej rejestrowanych domen na świecie. Wśród krajów, które rejestrują największą ilość europejskich rozszerzeń, Polska uplasowała się na czwartym miejscu z liczbą 265 807 zarejestrowanych końcówek, zaraz za Niemcami (984 311), Holandią (475 514) i Francją (328 863).

Na podstawie danych: EURid Quarterly Update – Q1 2019 Progress Report

Dlaczego warto wybrać domenę .eu?

Domena .eu jest dedykowana wszystkim, którzy chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie ograniczając się tylko do granic własnego kraju. Ze względu na to, że domena .eu jest rozpoznawalna na całym świecie, jej wybór daje możliwość rozwoju na unijne rynki, ale nie tylko. Wybór domeny .eu jest też ukłonem w kierunku cudzoziemców, mieszkających w Polsce, nieznających języka polskiego a korzystających z polskich usług. W porównaniu z końcówką .pl strona z rozszerzeniem .eu jasno sugeruje użytkownikom, że mogą na niej znaleźć międzynarodowe treści.

Firma mająca w planach ekspansję na jeden konkretny rynek zagraniczny również z powodzeniem może wybrać domenę .eu, przygotowując stronę internetową w jednej wersji językowej. Istotną kwestią, na którą zwracają uwagę odbiorcy, jest fakt, że europejska końcówka podkreśla wiarygodność strony. W tym przypadku właścicielem witryny zawsze jest podmiot z obszarów Unii Europejskiej, podlegający prawu unijnemu. Ponadto pokazuje odbiorcom, że stawia na innowacyjność oraz ceni niebanalne i nowoczesne podejście do biznesu.

Jak podbić .EUropejski rynek?

Mimo rosnącej popularności i dużego potencjału domeny .eu sama jej rejestracja nie wystarczy, aby z sukcesem zaistnieć na europejskim rynku. Na co zatem zwrócić jeszcze uwagę?

SEO

Jeżeli odbiorcami mają być mieszkańcy różnych krajów, to przede wszystkim przygotuj stronę w kilku wersjach językowych. Dodatkowo chcąc zachować dużą widoczność domeny .eu w Internecie, warto rozszerzenia językowe dodać w formie  katalogu w domenie głównej, np. twojadres.eu/de. Natomiast, jeśli istnieją dotychczasowe wersje językowe strony, to powinny zostać przekierowane na nową domenę .eu. W tym przypadku dobrze też zasięgnąć porady u specjalisty SEO, aby biznes nie ucierpiał na ewentualnym spadku pozycji.

SEM

Zadbaj też o to, aby w państwach, w których chcesz pozyskać klientów, Twoja strona internetowa wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Przetestuj Google Ads, tworząc kampanię dopasowaną do odbiorców danego kraju i na bieżąco monitoruj jej wyniki. Możesz zrobić to samodzielnie lub powierzyć agencji SEM. 

Buzz marketing

Wykorzystaj też marketing szeptany, tzw. buzz marketing. Odwiedzaj fora tematyczne i branżowe, doradzaj, subtelnie wspominaj o swojej firmie oraz o produktach, tak aby zainteresować potencjalnych klientów. Dzięki takim działaniom zwiększysz świadomość swojej marki i rozpowszechnisz o niej informacje. 

Wartościowy content

Prowadź bloga oraz profile w mediach społecznościowych w innym języku niż polski, np. w angielskim. Content marketing jest obecnie jednym z bardziej pożądanych działań, intensywnie wpływających na rozpoznawalność marki. Ludzie szukający informacji w Twojej dziedzinie będą mieć możliwość znalezienia ich u Ciebie, a Ty w ten sposób będziesz mieć szansę zainteresować zagranicznych odbiorców. Uważnie śledź to, co się aktualnie dzieje i jeśli w jakiś sposób nawiązuje to do Twojej działalności wykorzystaj Real-Time Marketing. Reaguj na wydarzenia, miej na uwadze wypadające święta, obchody i uroczystości. Dzięki temu dopasujesz swoją ofertę i promocje nie tylko do klientów krajowych, ale także zagranicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *