Pozycjonowanie czy reklama w wyszukiwarce?

new-bg-art00

Podejrzewasz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału marketingu w wyszukiwarce? Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem swojej strony, żeby zwiększyć na niej ruch? Zatrzymaj się i rozważ drugą opcję poza pozycjonowaniem – reklamę w wyszukiwarce.

Czy reklamę i wyniki organiczne (bezpłatne lub będące efektem SEO) możemy ze sobą swobodnie porównywać jak opcje alternatywne? Tak, gdyż jak pisaliśmy niedawno, połowa internautów nie rozróżnia reklam od wyników organicznych. Co zatem różni te dwie formy obecności w wyszukiwarce?

Czas

Przed wyborem odpowiedniej usługi warto zastanowić się jak szybko chcemy osiągnąć zamierzony cel. Reklamy Adwords są prostym narzędziem, dzięki któremu w parę minut po uruchomieniu kampanii trafimy na wysokie pozycje w wyszukiwarce. To szybki sposób promocji.

Inaczej jest jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie. To żmudny, długi proces. Jakiekolwiek efekty działań mogą być widoczne nawet po kilku miesiącach. Osoby zajmujące się takimi działaniami muszą najpierw poprawić jakość treści na stronie, zadbać o odpowiednie linkowanie, czyli wykonać wiele czasochłonnych zadań. Nie zawsze mamy jednak pewność, że strona zostanie „wyciągnięta” do Top 10. Jest wiele czynników, które mogą wpłynąć na brak skuteczności naszych działań.

Ilość fraz i płatność

Decydując się na pozycjonowanie musisz wskazać listę fraz, na które chcesz aby strona się pięła. Zwykle jest ich niewiele, gdyż każda dodatkowa fraza oznacza koszty. Płacisz co miesiąc w zależności od pozycji strony, a dodatkowo opłacasz abonament.

W przypadku reklamy możesz wybrać dowolną liczbę fraz, monitorować ich efektywność, dodawać nowe, odejmować nieskuteczne. Płatność pojawia się na koniec miesiąca. Co najważniejsze, tu nie płacisz za obecność reklamy w wynikach wyszukiwania – jak to jest przy pozycjonowaniu – ale za faktyczne kliknięcia prowadzące do Twojej strony. Płacisz za ruch.

Lokalizacja wyniku i wygląd wyniku

Minusem usługi Adwords jest ich oznaczenie słowem „Reklama”. Jak jednak pokazują badania połowa internautów nie dostrzega tej informacji i klika reklamy tak samo jak wyniki organiczne.

Ważniejszym jest fakt, że jeśli Twoja strona nie jest jeszcze dostosowana do urządzeń mobilnych możesz nie nadawać reklam na nie, natomiast w wyniku pozycjonowania strona pojawi się ostatecznie wysoko zarówno na desktopach jak i smartfonach i tabletach. Wówczas osoby przechodzące na Twoją stronę będą z niej uciekały, co podniesie Twój współczynnik odrzuceń.

Co zatem lepiej wybrać: pozycjonowanie, czy Adwords?

Jeśli Twój budżet jest ograniczony zacznij od reklamy w wyszukiwarce. Daje ona większą elastyczność. Jeśli możesz sobie pozwolić na obydwie formy – skorzystaj z nich i porównaj efekty, jakie przynoszą one Twojej firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *