Reklamuj się… DOMENĄ!

Dobradomena-domeny-Blog

Wiemy od dawna, że dobrze dobrana domena wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce i ułatwia odnalezienie usługi. Nikt by jednak nie pomyślał, że wybierając dobrą domenę można zaoszczędzić do 90% wydatków na reklamę.

Największymi inwestorami na rynku domen są mieszkańcy krajów Azji. Można by rzec, że są specjalistami w pozyskiwaniu najlepszych nazw dla witryn. Również wykorzystanie domeny jako trafnego narzędzia reklamowego nie jest im obce. Pewien azjatycki właściciel przedsiębiorstwa winiarskiego, które osiąga bardzo dobre wyniki na giełdzie, stwierdził, że na odpowiednio dobranej domenie zaoszczędził 90% tego co musiałby wydać na reklamę swojej firmy.

Dobradomena-cytat1-domeny-FB

Hong Feng Hao, bo to o nim mowa, w 2010 r. kupił swój firmowy adres na rynku wtórnym. Dzięki temu zakupowi jego firma dzisiaj jest warta prawie 10 miliardów dolarów. Biznesmen na co dzień zajmuje się internetową sprzedażą wina. Biznes co prawda prawnie powstał już w 2009 roku, ale aż rok zajęło mu odkupienie idealnego adresu w sieci. Przedsiębiorca nie chce zdradzić ile kosztowała go ta nazwa. Sam Hong Feng Hao twierdzi, że po zakupieniu domeny firma pozyskała siedmiokrotnie więcej środków finansowych od inwestorów. Dzisiaj jego winiarnia jest największą firmą e-commerce w Państwie Środka.

Właściciel podkreśla, że zdecydowany sukces zawdzięcza domenie internetowej, ponieważ dzięki niej zaoszczędził do 90% wydatków na reklamę. Kwota jaką zapłacił za domenę dla firmy funkcjonującej wiele lat, stanowi tylko procent budżetu wydanego na marketing przez cały ten okres. Reklama stanowi tzw. koszt stały ponoszony cyklicznie. Natomiast dobra domena to właściwie wydatek jednorazowy.

Dobradomena-cytat2-domeny-FB

Winiarz nie jest jedynym przedsiębiorcą z Państwa Środka, który docenia wagę dobrej domeny. Firma Wo Wo Tuan została utworzona w 2010 roku i w sieci widniała pod adresem 55Tuan.com (nazwę wymawia się w języku chińskim podobnie jak ,,wo wo”). W 2011 firma zdecydowała, że kupi domenę w wariancie numerycznym. Kosztowało ją to około 3 milionów dolarów. W ciągu kilku lat biznes podwyższył swoje obroty do tego stopnia, że dziś jest notowany na NASDAQ (giełda papierów wartościowych w USA).

Polacy, na co czekacie? Branżowa końcówka: https://domeny.pl/nowe-domeny.html? Czy może europejska .eu: https://domeny.pl/domeny-eu.html?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *