Skrócone linki – sekretna broń online marketingu

W ciągu ostatnich dekad marketing przeszedł ewolucję w kierunku całkiem nowej formy. Żyjemy w epoce, kiedy liczy się nie tylko to, co mówisz i jak to mówisz, ale też jak to wygląda, gry to prezentujesz. Każdy element przekazu może zostać użyty do zwiększenia świadomości marki.

Jednym z takich elementów jest zastosowanie skróconych linków w swojej komunikacji online (i offline). Adres URL, którym się dzielisz w mediach społecznościowych czy w mailingu może zostać obrandowany, by zapewnić marce lepszą widoczność.

Skrócony link to długi, ale streszczony adres URL przekierowujący odbiorców z jednej strony na drugą. Przykładowo:

Typowy adres skróconego linka zawiera nazwę domeny, która nic a nic nie mówi o Twojej marce czy stronie www, do której kieruje, a przez to nie wpływa na branding.

Lepszym podejściem jest stosowanie skróconych, brandowych linków. Dzięki temu w skróconym linku pojawia się nazwa Twojej marki oraz domena, która może jednocześnie być słowem kluczowym wskazującym na to, co dzieje się po kliknięciu. Tak oto promujesz własną markę i swój content zamiast obcego serwisu.

Przykładowym skróconym linkiem mógłby być:
http://domeny.site/promocjedomen , gdzie w miejsce „bit.ly” pojawia się nazwa marki „domeny” i nowa domena, pod jaką działają skrócone linki „.site”.

Przykłady zastosowania markowych skróconych linków

na Facebooku

na Twitterze

na LinkedIn

Jakie są korzyści ze stosowania brandowych skróconych linków?


Brandowe skrócone linki zwiększają rozpoznawalność nazwy marki

W przeciwieństwie do niespersonalizowanych skróconych linków, brandowe należą do Ciebie. Dosłownie wskazują one, kto stoi za linkiem, kto dzieli się treścią i podpowiada czego odbiorca może się spodziewać po kliknięciu. Nie tylko poprawia to wizerunek marki, ale też wpływa na jej transparentność w sieci. Pozwala to budować pozytywne skojarzenia z marką i treściami, które tworzy.

Brandowe linki zwiększają widoczność Twojego contentu

Gdy udostępniasz link od Bit.ly używasz zewnętrznego serwisu. Gdy jednak używasz swojej własnej domeny bierzesz odpowiedzialność za swoją markę i treści, jakie są pod nią udostępniane. Te drobne szczegóły znacznie przyczyniają się do budowania wiarygodnej marki.

Przykładowo Leonard Kim, jeden z najważniejszych marketingowych influencerów wg Forbes, współautor „Ditch The Act”, sam docenił potencjał kryjący się za brandowymi skróconymi linkami. Korzysta on z domeny .SITE do wszystkich swoich skróconych linków.

Brandowe linki pomagają budować zaufanie wśród Twoich odbiorców

URL, który podkreśla nazwę Twojej marki jest niejako podpisany przez Ciebie, co wpływa na zwiększenie liczby kliknięć.

Wyobraź sobie, że posiadasz domenę www.socialmediatips.online i zawsze, gdy dzielisz się treściami w mediach społecznościowych możesz użyć linka w stylu socialmediatips.online/10hacks lub socialmediatips.online/insta by lepiej promować swoje treści.

Jak stworzyć skrócony markowy link?


Wybierz odpowiednią domenę

Nazwa Twojej domeny powinna oddawać branżę, w której działasz lub to, czym się zajmujesz. Większość firm/freelancerów specjalizuje się w wybranej kategorii. Jeśli jesteś jednym z nich, rozważ rejestrację domeny, która zawiera słowo kluczowe związane właśnie z Twoją branżą.

Przykładowo, jeśli działasz w branży technologicznej, skorzystaj z domeny .TECH np. www.[nazwa].tech, lub czegoś bardziej pojemnego jak .ONLINE, .WEBSITE, .PRESS, etc.

Stwórz konto w serwisie oferującym skracanie linków

Wiele platform, jak choćby Rebrandly, pozwala na tworzenie sensownych, skróconych linków, do lepszej promocji swoich treści. Po prostu załóż konto i zacznij budować swoje linki!

Podsumowując

Eksperci marketingu online doceniają znaczenie używania markowych linków w komunikacji cyfrowej. Linki te stały się podstawą wszystkich postów w mediach społecznościowych. Następnym razem, gdy udostępnisz link, wybierz opcję markową, a następnie sprawdź, czy wskaźnik kliknięć wystrzeliły w kosmos.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *