WooCommerce. Sklep na WordPressie

WooCommerce, to rozwiązanie za pomocą, którego stworzysz sklep internetowy na WordPressie. Zwłaszcza teraz, gdy ścieżka zakupowa konsumentów przesunęła się do świata online, rozwiązanie zyskuje szczególnego znaczenia. Jak pokazują badania, 30% wszystkich e-sklepów działa w oparciu o WooCommerce. Poznaj jedno z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce.

E-commerce w dobie pandemii

Sytuacja z COVID-19 bezpowrotnie zmieniła biznes. Dla wielu przedsiębiorców przejście magicznej furtki bycia „online” stało się nie tyle wyborem, co koniecznością. Z myślą o przetrwaniu wiele firm postanowiło przenieść swoją działalność do świata online. Zmienił się model zakupowy Polaków. W raporcie „e-Commerce w czasie kryzysu”, czytamy, iż 57% internautów, robi już zakupy w sieci. Czy ta sytuacja niejako przyśpieszyła, to co nieuniknione? Poszerzenie bądź całkowite przeniesienie biznesu do świata online?

WooCommerce. Stwórz własny e-sklep

WooCommerce, to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, które możesz wykorzystać do stworzenia sklepu internetowego. Narzędzie jest kompatybilne z WordPressem, działa na zasadzie wtyczki. Efekt? Twoja strona zyska możliwość oferowania i sprzedaży produktów. Nie jest osobną platformą sprzedażową, a dodatkową funkcjonalnością przewidzianą dla stron zbudowanych w oparciu o silnik WordPressa. Przy jej pomocy zbudujesz nie tylko prosty sklep internetowy. Za sprawą elastyczności rozwiązania, rozbudowanej funkcjonalności sprawdzi się także w przypadku bardziej zaawansowanych projektów.

Ile kosztuje sklep na WooCommerce

Rozwiązanie działa w oparciu o bezpłatną wtyczkę dla witryny zbudowanej na WordPressie. Możesz pobrać ją bezpośrednio z jego repozytorium. Jednak nie oznacza to, że sklep założony na WooCommerce jest wolny od opłat. Pamiętaj, że podstawowe opłaty ponosisz za rejestrację/odnowienie domeny i hosting. W miarę rozwoju swojego projektu, będziesz musiał najprawdopodobniej skorzystać z płatnych dodatków WooCommerce, a także pracy i umiejętności dewelopera. Rozwiązanie w standardzie nie przewiduje kilku – z punktu widzenia handlu elektronicznego – podstawowych możliwości, jak choćby integracja z serwisami aukcyjnymi. czy uwzględnienie logistyki.

Jak założyć sklep na WooCommerce?

Przenosisz swój biznes do sieci? Jak to zrobić krok po kroku?

Domena internetowa

Domena, czyli adres pod którym dostępna będzie Twoja usługa w sieci. Pamiętaj, że rejestrując domenę, w domeny.pl możesz wybierać z ponad 1000 rozszerzeń. Niekoniecznie z rozszerzenia .pl. Do wyboru masz także domeny funkcjonalne, regionalne, a także nowe rozszerzenia. To, jaka domena sprawdzi się w Twoim biznesie, zależy od kliku czynników. Przede wszystkim od rynku, na którym działasz, branży, którą reprezentujesz i celu jaki chcesz osiagnać.

Nazwa domeny powinna być powiązana z zasięgiem i charakterem Twoich usług.

Hosting

Aby założyć sklep internetowy, w kolejnym etapie musisz wybrać hosting. Hosting, to miejsce na którym Twoja strona będzie bez żadnych ograniczeń dostępna dla Klientów. W zależności od rodzaju i zakresu przewidzianych możliwości, powinieneś dobrać odpowiednie jego parametry. Jaki hosting sprawdzi się w Twoim biznesie? Powinieneś zrobić szerszą analizę. Zwróć uwagę na powierzchnię, parametry bezpieczeństwa oraz backup danych. W domeny.pl wszystkie pakiety hostingowe podlegają 14-dniowemu testowi.

Instalacja WooCommerce

Masz domenę i hosting? Teraz czas na integrację WordPressa z WooCommercem. Rozwiązanie działa w oparciu o open source, co dodatkowo umożliwia dostęp do wypracowanych już rozwiązań.

W celu instalacji WooCommerca przejdź w swoim cms-ie do sekcji „Wtyczki” a następnie kliknij „dodaj nową”. W polu wyszukiwania wpisz „WooCommerce”. Po poprawnej instalacji w panelu WordPressa zobaczysz sekcje, których uzupełnienie jest niezbędne do właściwego skonfigurowania sklepu.
Procedura przebiega w kilku etapach. W pierwszym kroku – w ustawieniach sklepu zostaniesz poproszony o wskazanie siedziby Twojego sklepu, informacji o typie oferowanych usług, a także określenie waluty. Następnie określisz wstępne warunki wysyłki. Ostatnim krokiem, kończącym konfigurację jest możliwość instalacji dodatków.

Instalacja WooCommerce

Po przejściu standardowej konfiguracji sklepu, możesz wreszcie przejść do wirtualnego pokazania swoich produktów. Zarządzanie produktami odbywa się z poziomu sekcji „Produkty”. Na początku musisz skonfigurować atrybuty, kategorię a także ustalić sposób zarządzania stanem magazynowym. Po przejściu tego etapu możesz dodać swój pierwszy produkt. WooCommerce rozróżnia 6 rodzajów produktów.

Dlaczego WooCommerce?

  • Prostota i intuicyjność
    Prosta instalacja i przyjazny interfejs – zdecydowanie wyróżnią WooCommerce. Brak umiejętności programistycznych nie stanowi problemu dla wdrożenia rozwiązania. Tak stworzony sklep internetowy jest prosty zarówno w budowie – dla właściciela strony, jak i intuicyjny w poruszaniu – dla docelowego użytkownika.
  • Optymalizacja kosztów
    Utrzymanie sklepu założonego w oparciu o WooComerce jest stosunkowo tanim przedsięwzięciem. Pomimo, iż narzędzie, tak jak wspominaliśmy jest bezpłatne, to jednak należy przewidzieć koszt dodatkowych funkcjonalności przy rozbudowie serwisu. Utrzymanie prostego sklepu internetowego ogranicza się w głównej mierze do uiszczania opłat za hosting i wybraną domenę. Na dalszym etapie pojawiają się dodatkowe koszty związane z optymalizacją rozwiązania dla docelowego klienta.
  • Rozbudowana funkcjonalność
    Na silniku WooCommerce możesz zaprojektować swój sklep według indywidualnego pomysłu. Możesz skorzystać z setek dostępnych narzędzi, albo zlecić zaprogramowanie specjalistom. WooCommerce wspiera Cię na każdym etapie Twojego projektu. Nie bez znaczenia jest również marketing. Sklep możesz zintegrować z najpopularniejszymi serwisami aukcyjnymi, jak Allegro czy Ceneo.

Przeniesienie swoich usług do świata wirtualnego stało się koniecznością. Tylko w Polsce, ponad połowa z nas decyduje się na zakupy w sieci. Z WooCommerce stworzysz sklep od podstaw. To połączenie prostoty z funkcjonalnością. Możliwość personalizacji, szeroki wybór dostępnych wtyczek pozwoli zaprojektować Ci i poszerzyć kanał dystrybucji, o świat online.

Źródło:
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/03/E-commerce-w-czasie-kryzysu-2020.pdf

Dobry tekst? Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *