Wykorzystanie nowych domen

www

Z analizy dokonanej przez rejestr Verisign wynika, że zaledwie 3% nazw zarejestrowanych w nowych domenach dotyczy stron biznesowych. W porównaniu z wynikami dotyczącymi „starych” domen, w których ten odsetek wynosi 30,5%, nie sposób nie zauważyć różnicy.

Najpopularniejszym zastosowaniem nowych domen są strony Pay-Per-Click, których udział wynosi 41%. Strony takie zawierają niewiele treści, a bazują przede wszystkim na linkach reklamowych.

Verisign-New-gTLD-Website-Categorisation-graph

Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Verisign wskazuje na kilka możliwych powodów:
– podwyższony poziom spekulacji na rynku nowych domen
– praktyki rejestrów, które rejestrują domeny na siebie – w rzeczywistości są one nadal dostępne, ale w cenach premium
– kampanie, w ramach których nowe domeny były sprzedawana za niewielką opłatą lub wręcz rozdawane za darmo
– kampania domeny .XYZ, w ramach której po rejestracji automatycznie zostały stworzone strony PPC (liczba rejestracji w domenie .XYZ to ponad 20% wszystkich rejestracji nowych domen.)

Procentowo największy odsetek stron PPC jest właśnie w domenie .XYZ oraz .link.

W podsumowaniu Verisign zauważa, że trzeba poczekać, aby zobaczyć w jakim kierunku podąży wykorzystanie nowych domen po wprowadzeniu ich większej liczby.

Źródło: Domeny.pl / Domain Pulse

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *