Zmiana abonenta domeny globalnej lub aktualizacja danych. Nie zapomnij potwierdzić linków

W przypadku domen globalnych (np .com) przy każdej zmianie Abonenta lub jego danych na adres e-mail trafia seria wiadomości e-mail. Jeśli posiadasz taką domenę i planujesz zmiany z nią związane, spodziewaj się ważnych wiadomości z linkiem do potwierdzenia adresu.

Domeny globalne to: .com, .edu, .gov, .mil, .net, .org, .biz, .info,
.name, .pro., oraz wszystkie tak zwane nowe domeny (nTLD), np. .app, .dev, .online, etc. (Zobacz listę ponad 400 nowych domen)

Zmiana abonenta domeny globalnej

Panel Klienta Domeny.pl pozwala na dokonanie elektronicznej Zmiany Abonenta domeny internetowej. Inicjuje ją zawsze strona posiadająca usługę.

Panel Klienta > Wnioski > Szablony wniosków > złóż nowy

Po przejściu powyższej ścieżki, masz dwie możliwości – utworzyć nowego Użytkownika lub wskazać istniejącego.

Gdy tworzysz

Nowego Abonenta tworzysz w przypadku, gdy np. zmieniasz dane z konta prywatnego na firmowe.

W tym wypadku musisz posiadać aktywny drugi adres e-mail, gdyż e-mail jest rodzajem identyfikatora Abonenta w rejestrach.

Gdy wskazujesz

Wskazujesz abonenta np. gdy sprzedajesz lub przekazujesz domenę użytkownikowi, na którego konto usługi mają zostać przeniesione.

Gdy wskazywany Abonent domeny posiada konto w Domeny.pl musisz uzyskać od niego login oraz numer klienta, które uzupełnisz we Wniosku zmiany abonenta.

Po dopełnieniu przez obie strony formalności i zatwierdzeniu wniosku do realizacji, na adresy e-mail – obecnego oraz przyszłego Abonenta – wysyłane są wiadomości e-mail z linkami do potwierdzenia zmiany.

Na zatwierdzenie powyższej zmiany obie strony mają 14 dni. Jeśli nie zostaną zatwierdzone, zmiana zostaje anulowana i należy ją ponowić.

Jeżeli po złożeniu wniosku, wiadomość z linkiem zmiany dociera tylko na adres Strony Nabywającej, oznacza to że dotychczasowy Abonent nie potwierdził jakiejś wcześniejszej zmiany. Wówczas należy się skontaktować z Obsługą Domeny.pl w celu weryfikacji i ponowienia wiadomości e-mail.

W wiadomości e-mail z rejestru zawsze wymienione są dane obu Użytkowników oraz ich adresy e-mail. Na te adresy zostały wysłane wiadomości. (Poniżej znajduje się link do powiedzenia operacji zmiany.)

Korespondencja dotycząca operacji wykonywanych na domenach jest prowadzona w języku angielskim i nie ma możliwości zmiany języka na język narodowy.

Po zatwierdzeniu linku

Po potwierdzeniu linku wysyłana jest wiadomość e-mail potwierdzająca realizację wraz z informacją, iż transfer domeny jest zablokowany na okres 60 dni. Nowy Abonent otrzyma wiadomość e-mail weryfikującą adres e-mail, podobnie jak to jest w przypadku rejestracji domeny. Brak zatwierdzenia tego linku w ciągu 14 dni skutkuje zawieszeniem działania domeny. Jeżeli wiadomość zostanie przeoczona, wpadnie do spamu lub przypadkiem zostanie usunięta, można ją ponowić, by po otrzymaniu zatwierdzić.

Zmiana danych Abonenta domeny

Każda próba zmiany danych przy domenie, np. nazwy firmy, imienia, nazwiska, a zwłaszcza adresu e-mail, wymaga potwierdzenia za pomocą linku znajdującego się w wiadomości e-mail, wysłanej na adres Abonenta domeny.

W przypadku korekty adresu e-mail, zdarza się, iż Abonent dokonuje korekty, ale ta nie następuje mimo klikania w link. Zmiana adresu e-mail wymaga zatwierdzenia linku wysłanego zarówno na stary adres e-mail, jak i na nowy. Jest to forma zabezpieczenia wprowadzona przez Rejestr Domen, przed nieautoryzowanym przejęciem usługi. I tu, ponownie na wykonanie tej operacji Rejestr czeka 14 dni na zatwierdzenie zmian i jeżeli nie będzie potwierdzenia, zmiana zostanie anulowana.

Wiadomości e-mail weryfikacyjne są wysyłane do każdej domeny z osobna więc jeżeli na swoim koncie posiadasz 10 domen, otrzymasz łącznie 20 wiadomości.

Straciłem dostęp do e-maila, co teraz?

Niestety zdarza się, że z jakiegoś powodu utracimy dostęp do podanego przy rejestracji adresu e-mail. Wówczas nie można będzie dokonać standardowej aktualizacji adresu e-mail, gdyż nie zostanie zatwierdzona zmiana na pierwszym adresie.

Aktualizacja jest możliwa, ale po kontakcie z Obsługą serwisu Domeny.pl i będzie wiązała się z blokadą domeny przez Rejestr na 60 dni. Blokada nie wpłynie na samo działanie domeny, będzie można dokonać np. zmiany delegacji, ale transferu domeny już nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *